Servicing

Neil_H

Advanced Member
Messages
388
Just wondering what you guys do about servicing - what schedule do you follow? I didn't get a service book with mine so when due for a service I'm not sure what I should be asking them to do?

I don't think it will be due for a while but just want to be ahead of the game :)
 

kingston

Advanced Member
Messages
3,258
Some go for every 9k, some every 12k, whilst others on here change oil every 6 months or 6k miles...

I have mine serviced every 9k and just do general 'mechanic' works (top oil, tyres etc etc) when i clean the car
 

Neil_H

Advanced Member
Messages
388
How do you know what to have done and when though? Eg when should the spark plugs be changed, valve clearances checked etc?
 

Evs

Advanced Member
Messages
4,281
I got a service book from Steels and get it serviced there every 12.5k which was what they recommended - same schedule as the CTR.
 

mikegsi

Moderator
Staff member
Messages
6,095
same as ctr, i get mine done at honda and book stamped as per the recommended intervals, however i change the oil/filter more frequently myself and juat make a note of the dates/mileages for future references
 

dan the man

Advanced Member
Messages
3,682
OIL every 4k and anything else when i feel like it. But its always early tho..tappets, box oil, coolant, brake fluid all been done in last twelve months on mine.
 
Top